Дизайнер Гайк Аванесян: «Мода любить порушувати правила»

Популярне

COVID-19: Інтерактивна мапа України

Інтерактивна мапа поширення COVID-19 територією України. Мапа відображає дані МОЗ України та результати досліджень, які проводяться вірусологічною референс-лабораторією Центру...

Тиждень із симптомами COVID-19 – власний досвід журналіста

Заходи щодо попередження захворювання та недопущення поширення вірусу SARS-CoV-2 (коронавірус) діють в місті Києві ось уже третій тиждень поспіль....

Шестиденка і миттєве звільнення: що чекає українців

Не вщухають запеклі дебати навколо гучного законопроекту №2708 "Про працю". Представники профспілок називають його рабським, юристи впевнені в тому,...

Дизайнер Гайк Аванесян широко відомий своїми роботами не лише в Україні, але й за межами країни. Його вбрання часто вибирають для виступів Тіна Канделакі, Віра Брежнєва, Ганна Седокова, Бьянка, Катя Осадча, Леся Никитюк та інші зірки шоу-бізнесу, телебачення чи подіуму.

Як же створюються унікальні образи, де краще шукати натхнення, і чому шаблони корисні в творчості – дизайнер Гайк Аванесян розповів в інтерв’ю агентству UA-Times.

– Як ви прийняли рішення стати дизайнером?

– По життю так склалося. Розповім про дитинство. Коли був дитиною, знаходився в гостях у тітки в селі та намалював там корову. Ще вдома намалював картину Поля Гогена. У нас вдома була книга з його картинами. На той момент мені було близько чотирьох років. І мама побачила, що як для дитини я добре малюю.

Коли ми переїхали в Донецьк, мама віддала мене на малювання. Я займався малюванням десь років сім. Потім чомусь перестав цим займатися… Але коли настав час вступати до вузу, було зрозуміло, що потрібно вибирати художній напрям. Мені подобався дизайн одягу. Причому цей напрямок подобалося більше, ніж дизайн інтер’єру.

Цікаво було створювати вироби, образи. Цікаво було вивчати технічні моменти в професії. І так я поступив на дизайн одягу.

– А як вибирали інститут для вступу?

– У Донецьку на той час Київський національний університет культури і мистецтв залишався єдиним місцем по дизайну одягу. І перша група була. До цього такої спеціальності не було взагалі.

Коли вступав в 2006 році, люди дивувалися, що це за професія така? На той момент люди взагалі не розуміли, навіщо потрібні такі фахівці.

Паралельно з цим я ще навчався в швейному училищі, щоб вивчити всі тонкощі пошиття одягу. Тому у мене ще є диплом кравця.

У Донецьку навчався добре, на одні п’ятірки, йшов на червоний диплом. І мене як кращого студента з Донецька з контракту перевели в Київ на бюджет. Таким чином, вже з третього курсу приїхав вчитися до столиці. У Києві закінчив магістратуру.

– Чи допомогла освіта у професійному становленні?

– Однозначно. Є в професії моменти, яким студентів повинні навчити. Мода – це не тільки творчість, а й поєднання бізнесу, науки, ремесла. Всі ці нюанси людина не може знати сам по собі. Так, можна бути талановитим і добре малювати. Але є речі, про які повинні розповісти професіонали. Інакше до цих знань самому доведеться дуже довго йти. А викладач про всі нюанси може розповісти, можливо, в одній лекції.

– Можете навести приклад, які знання з періоду навчання у вищому закладі постійно використовуєте в роботі?

– Наприклад, побудова колекції. Побудувати колекцію – це не просто намалювати якусь кількість виробів і все. Колекція чітко ділиться на систему, має внутрішні структури, треба ділити модельний ряд. Тобто, має бути розвиток теми, десь йде убування теми, десь потрібно з’єднувати теми. Яка вибирається система гарнітур, комплектів.

Умовно, якщо будуєш колекцію в системі ансамбль, то як вона повинна бути побудована в цій системі. Це все тонкощі. Наприклад, якщо будуєш колекцію в системі комплект, тоді можна всю колекцію перемішати, і все буде один до одного підходити.

А якщо будуєш колекцію в системі ансамбль, то кожен виріб має бути продуманий, і тут не можна міняти. Повинні бути продумані взуття, сумки, аксесуари. Це все повинно бути підібрано під кожен образ індивідуально.

– Коли зрозуміли, що хочете створювати жіночі вечірні наряди? Як визначали свою нішу для творчості?

– Це основний напрямок, яке мені найбільше подобається. Це жіночий святковий одяг. Також ми шиємо чоловічі костюми ручної роботи. Мене, в першу чергу, притягує ручна робота.

Не можу сказати, що я усвідомлено визначав, яку нішу вибрати для роботи. Головне, щоб мені подобався напрямок в дизайні одягу. Можу навіть більше сказати, жіночі нарядні сукні з точки зору бізнесу були нецікаві. Легше було робити якійсь інший одяг і більше заробляти. А в моєму напрямку потрібно було щось доводити людям.

Мені подобається працювати в своїй ніші. Магістерська робота була присвячена прогнозуванню моди. Досліджував, які будуть тренди наперед. І ця робота була пов’язана з темою від кутюр. Тобто, я брав моду від кутюр взагалі з її заснування, будинки мод, досліджував всі колекції. Було цікаво, як йшов розвиток моди.

В цілому, мода від кутюр мені спочатку близька по духу. Коли я був студентом, у нас в групі вчилися хлопці, які малювали різний одяг: хтось – повсякденне, хтось – дитяче. Але з тих часів я постійно малював чоловічі вироби костюми або жіночі нарядні сукні. До цього дня, як правило, це і роблю.

– Складно було досягнули професіоналізму в обраному напрямку?

– Хоча мені подобалася моя ніша, але я відчував дуже багато труднощів. І незважаючи на це, завжди був переконаний в тому, що повинен робити той одяг, який хочу. Тобто, мінімально намагався підлаштуватися під ринок. Це було всупереч всім подіям в житті. І в підсумку, після проходження всіх складнощів, вдавалося досягти поставлених цілей.

– Тобто, ви за своїм характером – вперта людина?

– Мені здається, це не впертість. Просто не люблю прогинатися під ситуації. Думаю, що пропозиція може давати попит. Тобто, я буду пропонувати вироби зі своїм баченням і люди будуть цікавитися цими образами.

– Що найпростіше і найскладніше у вашій професії? 

– Найпростіше якраз і закриває всі найскладніше – це коли ти любиш свою професію. Тому улюблена робота приносить натхнення, радість і драйв. У підсумку всі складнощі, хоча їх і чимало, здаються простими. Моя робота наповнює мене енергією.

– Де берете натхнення для створення нових образів?

– По різному. Мені здається, натхнення – це гарний настрій, кураж. Коли можна зловити гарний настрій? Люблю літо, літні майданчики ресторанів або кафе з красивими видами на місто. Люблю сидіти в кафе, які розташовані майже на дорозі, і спостерігати, як ходять люди. А ще люблю прогулянки. Звичайно ж, важлива музика. Це взагалі створює особливий настрій і атмосферу в процесі, коли малюєш.

– Яку музику любите?

– Раніше я слухав виключно класику. Але зараз вже слухаю різну музику. Зокрема, подобаються сучасні обробки старих пісень. Частіше бувають ситуації, коли подобається якась пісня і тема може грати сто раз поспіль. Зараз, наприклад, слухаю Горана Бреговича «Maki maki».

– Вам часто потрібно міняти обстановку і кудись їхати, наприклад, до іншої країни, щоб підкреслити певну культуру в новій колекції?

– Минула колекція була пов’язана з темою килими. Це було пов’язано з вірменськими килимами. Ми літали у Єреван. Ходили по ринках і дивилися на ці килими. Вивчали архітектуру. У колекції були суміш орнаментів килимів і архітектурних орнаментів, які бачили на будівлях.

– Ви можете будь-яку тему взяти для натхнення і створити колекцію?

– Так. Наприклад, до килимів темою колекції були королівські сім’ї. У цій ситуації мені були потрібні книги, фільми.

– А бувають ситуації, коли немає натхнення, а створити образ потрібно? Що тоді робити?

– Зазвичай натхнення є, навіть якщо немає, воно приходить через день-два. Скажімо, в індивідуальних замовленнях на створення образу я беру якийсь час. Весь час ходжу з думкою про те, що потрібно створити сукню, поки щось не придумаю. І рано чи пізно ідея приходить.

– Будь-яка творча людина з роками набуває досвіду і може потрапити в пастку шаблонів, коли, наприклад, книги пишеш по певній структурі, а сукні шиєш за схожим лекалом. На вашу думку, як не потрапити в цю пастку?

– Це можна теж віднести до науки. В системі штампів є своя логіка, яка дозволяє реалізовувати проекти в різних напрямках. Цьому теж можна навчитися, коли отримуєш вищу освіту. Тобто, штампи – це і є знання. В результаті людина може в цю систему штампів включати свою творчість і працювати далі, створювати нові і унікальні образи.

Умовно, всередині штампів, тобто, рамок, творча людина знає, як себе розкрити, а також розуміє, чи варто виходити за ці рамки. А все тому, що професіонал контролює всі процеси і може усвідомити, який саме виріб можна отримати в кінці кінців.

Зараз вся мода йде до того, щоб порушувати усталені правила. Наприклад, раніше не можна було змішувати крій рукавів. Це найголовніше, що задає стиль – реглан спорт, втачная класика і т.д. Але в нових колекціях всі дизайнери порушують ці правила. І роблять це усвідомлено.

Це відбувається тому, що шиється багато одноманітного одягу. І щоб зачепити людину, потрібно робити максимально насичено. Тому що дуже багато товарів, інформації. Всього дуже багато.

– Але в якийсь момент ця насиченість теж може набриднути людям…

– Тоді піде спад. Чи піде інша мода. В тренді з’являться максимально прості образи. У моді теж можуть бути такі цикли: коли спочатку всього багато, а потім все максимально просто.

– А куди в професії хочеться рухатися далі?

– Хочеться створювати вироби, де буде більше ручної роботи. Це, в першу чергу, вишивка. Хотілося б, щоб більше людей розуміли і носили такий одяг. Цей напрямок хочеться зробити популярнішим.

– Гайк, ви вже провели кілька показів своїх колекцій у Києві. Але напевно цікаво було б цікаво презентувати роботи в Європі. Є такі плани?

– Звичайно, хотілося б. Дуже складно ставити терміни, коли це здійсниться. Тому що життя завжди вносить корективи в наші плани. Але ці завдання я для себе ставлю. В ідеалі хотілося б підкорити Париж і представити свою колекцію на Тижні високої моди.

– У цій професії, напевно, доводиться спілкуватися з величезною кількістю людей і, в першу чергу, клієнтів. Чи не хочеться інколи відпочити від спілкування з людьми і побути наодинці зі своїми думками?

– Не можу сказати, що я спілкуюся з величезною кількістю людей. Тому що ми створюємо вироби, які довго шиються. В цілому, я люблю спілкуватися з людьми. Мені подобаються люди. Але не скажу, що хочу з усіма спілкуватися. У мене є друзі і компанії, з якими я спілкуюся і дружу. Спілкування з ними мені подобається.

У плані відвідування якихось світських заходів я рідко кудись ходжу. Звичайно, ходжу на заходи, які влаштовують мої друзі, товариші. Вони запрошують мене. Але сказати, що люблю часто відвідувати такі заходи, я б не сказав. Взагалі, якщо втомлююся від міського ритму життя, намагаюся кудись поїхати і відпочити.

– Куди найбільше подобається їздити?

– Люблю повертатися на батьківщину – до Вірменії. Наприклад, в минулому році добре відпочили там з друзями. Їздили в гори. Було дуже душевно. Такий відпочинок дає великий заряд енергії надовго.

– Розкажіть, які плани у вас в цьому році? Можливо, плануєте презентувати нову колекцію?

– Так, вже починаю працювати над колекцією. Малюю. Якраз йде момент зародження колекції. Поки вивчаю різні орнаменти, роботи різних художників. Зараз намагаюся зрозуміти, що мене більше надихає і вражає. Це і стане основною темою колекції. Це дуже важливо. Тебе повинно зачепити.

Хочу цю колекцію вже зробити навесні. Ще одну, можливо, представлю восени.

– А з якими тканинами любите працювати? Якім орнаментам віддаєте перевагу? Що вважаєте в роботі своєї візитною карткою?

– В першу чергу, це вишивка. Мені дуже подобається бісер, каміння, стеклярус. Скажімо, всі матеріали, які використовуються у вишивці.

Якщо говорити про візитну картку, то це, швидше за все, розшиті вручну сукні, а також зелений колір і зелені сукні. Ми завжди шиємо зелені сукні. До нас приходять з-за зелених суконь. Дуже багато людей нас асоціюють з сукнями зеленого кольору. Якщо бачать на комусь зелений виріб, часто говорять: по-моєму, це плаття Гайка.

– Чому зелений колір?

– Мені подобається цей колір. Я люблю, коли тепло – весна, літо. Цей колір мені говорить про життя.

–  А що б ви порадили нашим читачам оновити в гардеробі, щоб бути в тренді моди?

– Зараз наймодніший колір сезону буде синій. Зелений теж в моді. В цілому, в цьому році будуть актуальні природні кольори – синій, блакитний, зелений. Наприклад, класичний синій, блакитні відтінки. Ще можна виділитися в помаранчевому кольорі – який нагадує апельсин.

Якщо говорити про тканини, то в моді буде шкіра. Це можна носити в виробах і навесні, і восени.

До речі, буде дуже актуальна вишивка, тому що в моду увійшов металік. Це може бути бісер кольору металік або тканина з таким відтінком або металевим покриттям.


загрузка...

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Обмен Валют

Найновіше

Експерт: прогноз на короткострокову перспективу на ринку криптовалют

Поки світ продовжує протистояти коронавірусу, криптовалюти демонструють рекордне зростання. UA-Times пропонує огляд ринку криптовалют і прогноз на короткострокову перспективу...

Схема, за якою забудовники “виводять” державні й комунальні землі, на прикладі Музею “Пирогово”

Зростання ціни квадратного метру землі в Києві змушує забудовників вдаватися до все нових і нових способів здешевити кінцевий продукт - квадратні метри житлової площі....

Вікторія ТЮТЮННИКОВА | Підприємці і держава під час карантину: як влада підтримує бізнес (12 полегшень для бізнесу)

Із зрозумілих причин пандемія COVID-19 негативно впливає на економічне становище українців: обмеження чи взагалі зупинення певних видів господарської діяльності, як наслідок, падіння економічної активності,...

НБУ домігся через суд стягнення з власника “Імексбанку” Клімова 309 млн грн

Національний банк України повідомив, що Одеський апеляційний суд ухвалив рішення щодо стягнення з колишнього власника "Імексбанку" Леоніда Клімова 309 млн грн ($11 млн) на...

Експерт: на курс гривні зараз впливають переговори з МВФ і зростання числа хворих COVID-19

Курс гривні в понеділок, 18 січня, торгувався поблизу позначки 28,14 гривень за долар. Вчора в США був вихідний (день Мартіна Лютера Кінга), тому на...

Думай

Безпрецедентний аналіз: лобіювання владою інтересів окремих груп та шахрайство з ПДВ – головні загрози фіскальної безпеки України

Днями в Києві відбулася презентація результатів безпрецедентного аналізу, який вперше в історії України продемонстрував, наскільки є великі ризики та...

Читай

У Києві знесуть останній прихисток в Україні письменника Шолом-Алейхема

Про це журналістам UA-Times стало відомо із відповіді Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації. Чиновники, зокрема, зазначають про...

Теж цікаво

Блоги

Вікторія ТЮТЮННИКОВА | Підприємці і держава під час карантину: як влада підтримує бізнес (12 полегшень для бізнесу)

Із зрозумілих причин пандемія COVID-19 негативно впливає на економічне становище українців: обмеження чи взагалі зупинення певних видів господарської діяльності, як наслідок, падіння економічної активності,...

Андрій ЗАБЛОВСЬКИЙ | Технології штучного інтелекту на службі «розумних міст»: Україна та світ

Наразі існує чималий світовий досвід застосування технологій на базі штучного інтелекту для потреб «розумних міст»: починаючи від обслуговування дорожнього руху (як наприклад, у м. Барселона...

Оксана СКОРОБОГАЧ | Трудовые отношения будут модернизированы?

В связи с необходимостью модернизации учета трудовых отношений наемных работников Верховная Рада приняла в первом чтении Законопроект, который утверждает переход от бумажных к электронным...

Єгор ШИШЕНОК | Що чекає на українську економіку восени

Нестабільний курс, проблеми з соціальними виплатами, політичні скандали останніх днів – все це початкові симптоми кризи, що насувається. Більшості людей зрозуміло, що в останній...

Андрій ЗАБЛОВСЬКИЙ | Ринок Big Data в Україні або як не проґавити свій шанс?

Згідно даних IBM Research, 90% усіх даних, створених людьми, з’явилися тільки останні 10 років. За таких темпів генерації даних через сто років кордон між...
- -